Nederlandse Loterij nieuwe hoofdsponsor KNWU

Papendal, 11 december - Nederlandse Loterij is per 1 januari 2019 de nieuwe hoofdsponsor van de KNWU. De twee organisaties gaan een verbintenis aan van twee jaar. Nederlandse Loterij zal op het wielershirt staan van alle disciplines en naamgevend partner zijn van de Nederlandse baanselectie.

298624 knwu%20nederlandse%20loterij 01816 fb0cfe large 1544476822

Dat de KNWU en Nederlandse Loterij elkaar in deze samenwerking hebben gevonden is niet geheel verrassend. Via TeamNL ondersteunt de loterij al langer het wielrennen. Dat blijft Nederlandse Loterij ook de komende jaren doen. Het sponsorschap met de KNWU loopt hier parallel aan.

“We zijn geen onbekende in het wielrennen. Bovendien sluit deze samenwerking perfect aan bij ons gedachtegoed: waarin we sport en bewegen voor iedereen mogelijk willen maken via onze afdracht.”

Arno de Jong, Directeur Brands & Portfolio.

“Voor de Nederlandse wielersport, breedtesport en topsport, is het goed nieuws dat Nederlandse Loterij partner wordt van alle KNWU wielerdisciplines. Dit geldt ook voor de Nederlandse kampioenschappen op de Weg en Baan, voor elite, U23 en junioren en de elite categorieën van NK Para-cycling, Veldrijden, Mountainbike, Strandrace en BMX. Daarnaast heeft Nederlandse Loterij de intentie om de Top- en Clubcompetitie te ondersteunen. In gezamenlijkheid gaan wij de activaties op alle niveaus invulling geven waarmee Nederlandse Loterij van waarde wordt voor alle wielersporters en haar achterban. Wij kijken uit naar de komende jaren om samen nog meer mensen in contact te brengen met onze prachtige sport.” 

Thorwald Veneberg, algemeen Directeur

Hersenstichting op wielershirts junioren-categorieën

Op de wielershirts van de U23 en elite-categorieën is Nederlandse Loterij naamgever. Voor de renners en rensters onder de 18 jaar zal de Hersenstichting prominent te zien zijn. De Hersenstichting is één van de 18 goede doelen die gesteund worden via de afdracht van Nederlandse Loterij. De KNWU ondersteunt de Hersenstichting graag bij het realiseren van haar doelen door zichtbaarheid en aandacht te genereren.

“We zijn erg blij met deze samenwerking met de KNWU, die mede mogelijk is gemaakt door Nederlandse Loterij. De Hersenstichting zet alles op alles voor gezonde hersenen om zoveel mogelijk levens te redden en te herstellen. Wij vinden het belangrijk dat kinderen en jongeren lekker bewegen en tijdens het sporten hun hersenen beschermen. Bij kinderen en jongeren zijn de hersenen nog in ontwikkeling en daardoor extra kwetsbaar bij ongelukken of klappen op het hoofd. Samen met de KNWU kunnen wij nog meer mensen bereiken.”

Sigrid Baas, Directeur Hersenstichting
Download PDF
Download PDF
Over KNWU

De afdeling Communicatie voorziet media van informatie en behandelt verzoeken voor interviews, opnames en beeldmateriaal. De afdeling Communicatie is bereikbaar via telefoonnummer 085 070 1917 of per e-mail via pers@knwu.nl.

KNWU
De Koninklijke Nederlandsche Wielren Unie (KNWU) is opgericht op 26 januari 1928. De KNWU is de overkoepelende sportbond van én voor de wielersport in Nederland. Het doel van de bond is om geheel sportief wielerminnend Nederland adequaat te ondersteunen. De KNWU telt ruim 36.000 leden per 1 april 2018. Onder auspiciën van de KNWU worden er jaarlijks honderden wielerwedstrijden en diverse evenementen voor prestatieve fietsers georganiseerd.