AGU en Fondo gaan duizenden sportieve fietsers voorzien van kledingadvies

Nadat AGU eerder al werd voorgesteld als partner van de KNWU, wordt de oer-Hollandse kledingproducent nu ook officieel kledingpartner van Fondo, de bekroonde trainingsapp van de wielerbond.

 

AGU staat bij vele wielerfans ongetwijfeld bekend als de leverancier van de kleding voor zowel Team Jumbo-Visma als de topsporttak van de KNWU. Via deze partnerships wordt veel aandacht besteed aan innovaties met als doel de snelst mogelijke fietskleding ooit te produceren. Door de samenwerking met Fondo, wil AGU haar inmiddels uitgebreide kennis ook graag delen met een breder publiek. De juiste kledingkeuze bepaalt immers voor een groot deel het fietsplezier.

 

Lotte Heijnis, Senior Brand Manager AGU: “Wij hebben door de jaren heen enorm veel expertise verzameld en wij delen die via deze samenwerking met Fondo heel graag met de breedtesport. Wij hechten veel waarde aan het zo eenvoudig en toegankelijk mogelijk maken van fietsen. Door de sportieve fietser bij de hand te nemen wanneer het op kledingkeuze aankomt, hopen wij een bijdrage te kunnen leveren aan het verhogen van fietsplezier en het behalen van wielerdromen.”

 

Het is niet onlogisch dat AGU en Fondo een samenwerking opstarten. De tijd en investeringen die AGU steekt in onderzoek en het ontwikkelen van topkwaliteit kleding voor professionele wielrenners,  vloeit ook altijd door naar de ‘gewone’ renner. Zodra de producten voldoen aan de strenge eisen van de toppers, komen deze voor iedereen beschikbaar. De producten die in de winkel liggen hebben dus exact dezelfde functionaliteiten en materialen, alleen het design is uiteraard anders. Het moge duidelijk zijn dat de beste wielerkleding de Fondo gebruikers naar een hoger niveau kan brengen.

 

De samenwerking tussen Fondo en AGU zal er vooral een zijn op het vlak van contentdeling. Fondo biedt de sportieve fietser al geruime tijd handvatten om op diverse vlakken beter te worden. Dankzij de samenwerking met AGU zal er nu dus ook kledingadvies gedeeld worden.

 

Martin Faes, Product Owner Fondo: “De Fondo gebruikers zijn het schoolvoorbeeld van #everydayriding. Zij hebben immers vele doelen die verspreid liggen over het gehele jaar. Zij werken hun trainingen af in allerhande omstandigheden: in de zon, wind, regen en kou. Dankzij deze samenwerking met AGU kunnen wij de Fondo gebruikers nu op ieder moment voorzien van de juiste tips en informatie als het op fietskleding aankomt. Hiermee breiden wij onze service uit. Zo deelden wij eerder al sportmedische kennis, maar deden wij dat ook op het gebied van training, sportvoeding en materiaal en onderhoud. ”

 

 

 

 

 

 

--------

 

Noot voor de redactie, niet voor publicatie

 

Over Fondo

Het trainingsplatform Fondo is een initiatief van de KNWU en is er voor álle wielrenners, mountainbikers en gravelrijders die een wielerdroom hebben. Zoals het rijden van een lange tocht, het verbeteren van persoonlijke records, het beklimmen van die ene berg of het deelnemen aan toonaangevende wielerevenementen. Het platform is geschikt voor alle niveaus en trainen kan op basis van gevoel, hartslag of vermogen. Gebruikers kunnen aangeven hoe vaak per week ze kunnen en willen trainen, en daarnaast is er de mogelijkheid tot direct contact met de KNWU-coach.

 

Contact: Martin Faes, Product Owner / martin.faes@knwu.nl

 

Over AGU

AGU stimuleert al ruim 50 jaar iedereen om meer te fietsen. Het is datgene waar we bij AGU iedere dag aan werken. We zijn een merk met stevige Nederlandse roots en daarmee zit fietsen in ons bloed. Door middel van een uitgebreide lijn fietskleding, accessoires, regenkleding, fietstassen en teamwear willen we alle fietsers de middelen bieden om het hele jaar door te genieten op het zadel. Op elke afstand, in alle condities, over alle wegen en op elke fiets. Met in de hoofdrol al die helden voor wie we er zijn; de fietsers. 

Contact: Lotte Heijnis, Senior Brand Manager / l.heijnis@agu.nl

Website: https://agu.com/

 

 

Download PDF
Download PDF
Over KNWU

De afdeling Communicatie voorziet media van informatie en behandelt verzoeken voor interviews, opnames en beeldmateriaal. De afdeling Communicatie is bereikbaar via telefoonnummer +31 6 12 40 80 15 of per e-mail via pers@knwu.nl.

KNWU
De Koninklijke Nederlandsche Wielren Unie (KNWU) is opgericht op 26 januari 1928. De KNWU is de overkoepelende sportbond van en voor de wielersport in Nederland. Wij zijn er voor iedereen met een wielerdroom. De KNWU is er niet alleen voor de top- en wedstrijdsport. Wij zijn er voor alle fietsers die beter willen (leren) fietsen. Onder auspiciën van de KNWU worden er jaarlijks honderden wielerwedstrijden en diverse evenementen voor prestatieve fietsers georganiseerd.